niedziela, 16 lutego 2014

Marzenie o skarpetkach

Skarpetek nigdy nie robiłam, aż tu nagle patrzę włóczka Eskimo, Delight, Fabel oraz skarpetki w warkocze, w skrętki, no najróżniejsze, więc i ja zapragnęłam mieć wełniane skarpetki do spania w chłodne noce, bo przecież jest luty i chłody mogą jeszcze nastać.
Poklikałam w koszyki, przyszła paczuszka z Eskimo z cudnymi włoskami, okazało się, że nie mam do niej drutów skarpetkowych, więc druga paczka przyszła z drutami i Drops Delight, bo paczka z drutami jest fajna, ale z włóczką jeszcze fajniejsza, no w każdym razie po kilku paczkach i koszykach mogłam przystąpić do realizowania marzenia.
- O, robisz je na ołówkach? - zapytało moje młodsze dziecko.
 


Nawet udało mi się zakręcić na pięcie. 

I po dwóch dniach mam:


Z danych technicznych - robiłam je na drutach KP 8 skarpetkowych (Symphony, ach te wzorki), zużyłam 60g włóczki Eskimo. Jest tak milusia, że wlaściwie chciałabym z niej sweter.
Ósemki są troszeczkę za grube właściwie, następne spróbuję wydziergać numerem sześć. I może od palców? Bo te dziergałam od ściągacza według przepisu Aurelii: klik

Słuchałam do nich Dawida Copperfielda i stwierdzam, że był akurat. Czułam łączność duchową z ciotką Betsey, która siedziała przy oknie z robótką i zasłaniała się wachlarzem od słońca.

Białe Echo rośnie pomału:

 Rośnie w nowo nabytym koszyczku, nie takim co prawda, jaki miała Helena, "podługowaty, z srebra plecion, a złotą obciągnion obwódką". Proszę, proszę, nawet Homer pisał o robótkach, za każdym razem cieszy mnie ten fragment:

A w tym koszyku motków przędzy było pełno,
Na wierzchu była kądziel z fijołkową wełną.

 W planach mitenki  w komplecie z chustą. Plany na mitenki się przymierzają do drutów 2.5. Plany na chustę póki co pakują się w sklepie, bo zostały wymyślone zaraz po mitenkach. :)




Pozdrawiam wszystkich, dziękuję za komentarze. :)

1 komentarz:

  1. Wspaniałości u Ciebie :-) Skarpetki rewelacyjne.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz